2010/07/28

Mobilt bloggande med X10 Mini

Nu har jag skaffat en billig Android telefon, Xperia X10 Mini Pro och bloggar mobilt. Det tog ett tag att lära sig funktioner och hitta guldkornen bland alla appar.

Förutom att ha en minidator som ryms i fickan i fickan är det en grym telefon. Nackdelen är omständig synk, den är byggd för Gmail (är en Svensk Google telefon trots allt).

Jag har installerat apparna WordPress, Blogger-Droid, Google Sky Map, WikiMobile, xPiano, Solo Lite (gitarr), och NeoReader, Gmail, Google Maps som föjde med i telefonen.

Jag har bestämt mig för att bara köra med WiFi då 3G kan bli en oväntad kostnad.

X10 Mini har en riktigt bra inbyggd kamera. Det är roligt att använda NeoReader som skannar av streckkoder och taggar.

Varför Android?
Jag är för öppen programvara. Apple känns låst och hårt kontrollerat till skillnad från Android som tillåter andra tillverkare som SonyEriksson. Valfrihet. En stor klumpig telefon som iPhone är otänkbart för mig men för de som vill ha en stadig tegelsten finns vanliga X10 med stor display.

Vilka appar är dina favoriter för undervisning?
Published with Blogger-droid v1.4.8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.